ORDERBEKRÄFTELSE När du slutfört ditt köp skickas en orderbekräftelse till din e-postadress du uppgav i kassan. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, priser, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss på e-post. Ange vad som är fel och kom ihåg att uppge ordernumret som hör till ordern.

PRISER Priser i butiken anges i svenska kronor och inkluderar moms. Frakt tillkommer. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna i butiken utan föregående avisering.

BETALNING Vi erbjuder säker kortbetalning och accepterar Visa, Mastercard, American Express samt Klarna.

FRAKT All frakt 59kr.

UPPHÄMTNING I BUTIK Vid val av upphämtning i butik, väljer du vilken butik och hämtar under våra ordinarie öppettider. Ordern skall hämtas inom 14 dagar efter lagd beställning, annars annulleras ordern.

LEVERANS Vid leverans av varor använder vi oss av Postnord. Du meddelas via sms, e-post eller brev när paketet finns att hämta vid närmaste ombud alternativt instruktioner om du valt hem till dörren. Vid leverans till dörren inom Helsingborg/Malmö ringer vi före till numret du angett.

LEVERANSTID Normal leveranstid inom Sverige är 2-5 arbetsdagar.  Under sommaren väntar vi tills det inte är så varmt för att undvika att din choklad smälter, detta gör att leveransen kan ta längre tid.

LÄNDER Vi skickar paket inom Sverige.

VÄDER Vår choklad är känslig för fukt och värme/kyla. Vi packar våra produkter så att de ska klara normala fraktförhållanden, men skickar därför ej vid extrema väderförhållanden såsom tex heta sommardagar.

FÖRSENINGAR Vi gör vårt bästa för att leverera snabbt, men tyvärr uppstår ändå förseningar ibland och vi garanterar inte leverans till en viss dag. Vid förseningar kontaktar vi dig och du har som kund rätt att häva köpet vid omfattande förseningar.

ÅNGERRÄTT Enligt Distansavtalslagen har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar. Dock gäller inte ångerrätten livsmedel och köp av choklad kan alltså inte ångras. 

REKLAMATION Om paketet har en yttre skada, anmäl det direkt på plats hos postombudet. Om en vara är defekt eller om vi har packat fel kontakta oss på info@chocolatte.se och ange vad som är fel och ordernummer så får du information om hur du ska gå till väga. Vi står för kostnaden vid dessa returer.

EJ UTHÄMTADE PAKET Ej uthämtade paket returneras automatiskt till oss. För paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-. Ej uthämtade paket räknas inte som hävning av ditt köp. 

PERSONUPPGIFTER De personuppgifter som du lämnar till oss i samband med köp hanteras i enlighet med GDPR. I samband med köp godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att vi skall kunna behandla din order och genomföra köpet samt att bidra med relevanta uppdateringar kring status på din order. Du har enligt GDPR rätt att få ut den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post. 

FORCE MAJEURE Vi anser oss befriade från förpliktelsen att fullgöra nämnda avtal i händelse av naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer samt jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses eller undvikas.